Hírek

Miskolcon tesztelik az első Komáromban gyártott csuklós BYD elektromos autóbuszt

today2024-05-29 80

Background
share close

Miskolcon tesztelik az első Komáromban gyártott csuklós BYD elektromos autóbuszt

Egy ljubljanai rövid kitérőt követően az MVK Zrt. teszteli az áprilisban Budapesten, az ArrivaBusnál feltűnt csuklós BYD B18-ast, melynek különlegessége, hogy ez az első Komáromban gyártot csuklós BYD villanybusz. A kísérleti jármű május 29-től várhatóan június közepéig vendégeskedik a borsodi megyeszékhelyen.
A B18-as egy kéthetes ljubljanai tesztről érkezet Miskolcra. A jármű a szlovén főváros és a Miskolc közötti közel 700 kilométeres utat ugyanúgy lábon tette meg, mint a magyar és szlovén főváros közötti 500 kilométeres távot. A 18,1 méter hosszú elektromos busz a BYD európai piacra szánt jelenlegi csuklós kinálatának rövidebb tagja, s a komáromi kutató-fejlesztő csapat által kidolgozott megoldásokat is alkalmazó első magyar összeszerelésű csuklós BYD eBus. Az előkísérleti kocsi legyártása technológiai próbaként szolgált arra, hogy a gyakorlatban is leellenőrizzék, hogy a B18-as és a hosszabb, 18,75 méteres B19-es gyártására már előkészített gyártósorokon miként lehet kezelni az új vázelemeket és a terjedelmes kocsitestet.

A tesztbuszt a 18,1 méteres verziónál elérhető legnagyobb, 511 kWh összkapacitású lítium-vasfoszfát (LFP) vontatási akkumulátorcsomaggal szerelték fel, ami több mint 400 kilométeres hatótávot tesz lehetővé a gyártó szerint UITP SORT 2 (városi-elővárosi vegyes) mérési ciklus alapján. Az akkumodulok többsége, két egységet leszámítva a tetőn kapott helyet, ezek plug-in és pantográfos eljárással is egyaránt tölthetők. A busz tolócsuklós kialakítású, a hajtásról a BYD saját fejlesztésű, két darab, egyenként 150 kW csúcsteljesítményű kerékagymotorral szerelt EQ13 portálfutóműve gondoskodik.

Az autóbusz felszereltsége viszonylag magasnak mondható: a hagyományos külső visszapillantó tükröket kiváltó kamerák mellett szintén kameraalapú holttérfigyelő rendszer is vigyáz a biztonságra, a nagyrészt 2+2 soros üléselrendezésű utastérben pedig fahatású padlóburkolat és szálcsiszolt kapaszkodók alapozzák meg a minőségérzetet.

A tesztfutás apropóját vélhetően az adja, hogy Miskolc a meglévő BYD flottája mellé további 9 elektromos busz tervez beszerezni, melyek közül 3 példány lenne csuklós kivitelű. A vonatkozó közbeszerzést az MVK még május közepén indította el, ami emellett még további egy darab hidrogénbusz beszerzését is előirányozza.

Forrás: magyarbusz.info

 

Written by: admin

Rate it
WHO WE ARE
WHO WE ARE

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

DOWNLOAD APP

SPONSORED BY
0%