Hírek

A Borsodinál a világos és az ízesített teljesít a legjobban idén nyáron

today2024-07-29 208 71 3

Háttér
share close

A Borsodinál a világos és az ízesített teljesít a legjobban idén nyáron

 
A Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint Magyarországon 1990-ben még fejenként 105 liter sör fogyott, ami 2014-re 59 literre esett. Az iparágban technológiai és minőségi forradalom következett be, így azóta a sörfogyasztás 68 liter per főre emelkedett, bár a növekedés a Covid időszakot követően megtorpant.

A magyar fogyasztás 2023-ban az európai trendekhez hasonlóan csökkent: ez 2023-ban alig több, mint 5,4 millió hektoliter volt, ami 10 százalékos visszaesést jelentett a 2022-ben mért 6,01 millió hektoliteres szinthez képest. Az idei évben ugyan sikerülhet ennek a lemaradásnak egy részét ledolgozni, de hosszú távon – illeszkedve a globális trendekhez – az alkoholfogyasztás visszaesésével párhuzamosan a sörfogyasztás is trendszerűen csökken.

Az elmúlt években látványos a minőségi sörök felé történő elmozdulás: szintén a Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint a szuperprémium és prémium szegmensek aránya idén már a teljes sörforgalom harmadát teszi ki, szemben a 4-5 évvel ezelőtti 25 százalékkal.

A sörtípusok közül a világos lager sör a legkedveltebb, legyen az bajor, bécsi vagy pilzeni típus. Ezt követik az IPA sörök, de a forgalomban gyakorlatilag a világ 107 elismert sörtípusából mindegyik előfordul.

A Borsodi Sörgyárat felkeresve Vuleta Zsolt, ügyvezető és kereskedelmi igazgató elmondta, hogy a hazai piacon évek óta tapasztalható a magasabb minőségű, prémium sörök részesedésének tartós növekedése. A nyári időszakban jellemzően emelkedik a könnyen fogyasztható, könnyedebb ízű, ízesített, alkoholmentes és alacsony kalóriatartalmú sörök iránti kereslet. Ennek megfelelően bővítik a kínálatukat. A februárban bevezetett Coors mellett tavasszal jelent meg a mangó-maracuja ízű, 0,0%-os alkoholmentes és alacsony kalóriatartalmú Borsodi Friss és a boltok többségében már kapható Miller Lime is, ami ízvilágában a klasszikus Miller Genuine Draftot idézi, azonban a hozzáadott valódi lime-lének köszönhetően frissítő citrusos jelleget is kapott.

A középkategóriás Borsodi termékekből adnak el a legtöbbet, azonban az alkoholmentes ízesített sörök részesedése is számottevő, ide tartozik például az idei év újdonsága, a Borsodi Friss 0,0% mangó-maracuja, alacsony kalóriatartalmú ízesített alkoholmentes sörünk, de a Borsodi Friss 0,0% portfólió többi tagjának az értékesítése is dinamikusan növekszik. Bár évek óta megfigyelhető az alkoholmentes sörök iránti növekvő igény, az átlagosnál magasabb alkoholtartalommal bíró Borsodi Bivaly a márkán belül jelentős részesedéssel bír, az évről évre növekvő eladások is igazolják a termék kedveltségét.

Tapasztalataik szerint a koronavírus-járványt követő években az értékesítés az élelmiszer- és dohányboltok, illetve a kereskedelmi láncok irányába tolódott el. Igaz, hogy a turizmus erősödésével a vendéglátóipar kezd ismét magára találni a nagyobb városokban, de a szektor forgalma még nem érte el a 2019. év szintjét.

Megfigyeléseik alapján a kiskereskedelmi forgalomban a fogyasztók jelentős része a dobozos kiszerelést választja, a hagyományos 0,5 literes visszaváltható üvegek egyre inkább a háttérbe szorulnak, helyettük a prémium termékekre jellemző 0,33-as palackos kiszerelések értékesítése növekszik. A vendéglátásban a palackos sörök mellett a csapolt sörök is jelentős részaránnyal bírnak, így forgalmuk is számottevő, különösen a fővárosban.

Cikk: részlet: hellovidek.hu >>teljes cikk a link alatt; kép: internet&illusztráció

18+

 

Written by: admin

Rate it
WHO WE ARE
WHO WE ARE

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

DOWNLOAD APP

SPONSORED BY
0%